Pan Němeček v článku Mafie se bojí Cepla
jako správný pisálek zcela pomíjí fakta. Paní Benešová svým chováním
pavlačové drbny shání popularitu, místo aby se zodpovídala z toho, jak se za
jejího působení v nejvyšší funkci organizovaný zločin rozmohl. Kupodivu jí
ani Němečkovi nevadí dlouholeté šikanování a protiprávné věznění Vladimíra
Hučína ani jiné kauzy. Pan Cepl junior (soudcovské funkce se u nás snad
dědí, Ceplové nejsou jediní) je prostě opojen svojí mocí a paní Benešová
docela obyčejně pomlouvá, nemajíc důkazů na skutečné obvinění. A bylo to
poprvé, kdy byl soudci Ceplovi jr. případ odebrán? S pozdravem Milan Netrh
P.S.: kdo viděl na tenise věrné kamarády Chrenka
a Topolánka, ztratil poslední iluze o této zemi.
Bývalý prokurátor je stejně pravdivé rčení jako bývalý
černoch
To, co píše
v článku M. Stín v článku Kdo porušuje zákon? je jenom smutným konstatováním, že bývalý prokurátor je stejně
pravdivé rčení jako bývalý černoch. Jenom z málokterého prokurátora se stal
státní zástupce v tom pravém smyslu slova. Něco jsem už k tomu napsal a tak to
v příloze posílám k doložení řečeného. Zdraví František Mike
Dobrý den pane docente
Pancíři,
nedávno kanálie jménem Kopal uveřejnil oslavnou noticku v kontextu s
životním jubileem Vašeho pracovníka dr. Tomeše.
Když mu to tento jinak seriozní muž trpí, je to jeho věc. Pokud by
si Kopal tento oslavný článek uveřejnil na svém blogu idnes, také
nic proti ničemu. Problém ovšem vidím ve skutečnosti, že tato
noticka byla uveřejněna na webu... S pozdravem Vrána Jaroslav - Kolín
Vážený pane Vráno, přispěvatele do naší revue posuzuji výhradně podle hodnoty jejich
článků. Jinak je nelustruji, jako to bylo zvykem za komunismu, ani
to ostatně není v silách redakce. Píší nám i přispěvatelé z USA,
Austrálie a pod. To je úděl všech internetových periodik.
Pan Kopal píše hodnotné články, je na nich cítit, že studuje
historii a má trefné politické postřehy. Pokud vím, tak přednášel v
Masarykově ústavu Akademie věd ČR, chodí na hodnotné historické
semináře do Senátu, do Centra pro ekonomiku a politiku a podobně.
Doktor Tomeš z Masarykova ústavu AV ČR si ho jako "Dykologa"
považuje a článek, který o něm pan Kopal napsal k jeho padesátinám,
ho potěšil. Já na něm také nespatřuji nic špatného. Naopak považuji
za velmi milé, že žák napíše o pedagogovi, kterého si váží, tak
pěkný článek. Svědčí to jen v jeho prospěch. Za lidi mluví výsledky
jejich práce. V případě novinařiny jsou to jejich příspěvky.
Jan Kopal na historickém
semináři pořádaném Masarykovým ústavem v Senátu ČR k volbám v roce
1946
Je to bohužel zvyk z minulých let, že chodí na různé lidi, a to
včetně pana prezidenta, nejrůznější a nesprostší pomluvy do redakcí.
Pokud si myslíte, že pan Kopal se chová protizákonně, prosím,
obraťte se na policii a vnitro. Úkolem redakcí není lustrovat své
autory, jako to kdysi dělali komunističtí kádrováci. Jakákoliv
podobná udání na kohokoliv zaslaná dříve, než je prošetří soud, považuji za zlá
a nízká. Už na štěstí žijeme ve svobodném světě v
němž se každý může svobodně vyjadřovat. Kádrování jsme si užili za
minulého režimu víc než dost.
Vážení přátelé v redakci, velmi mě zaujal článek
Luboše Záloma o Sarkozyho morálním kapitalismu. Je velmi zvláštní, že Fragmenty
píší veřejně o systému kapitalismu, avšak Váš velký guru a vzor Václav Klaus
toto slovo opravdu, ale opravdu neužívá.... Vážený pane Loskote, byl právě
Václav Klaus, který slovo "kapitalismus" vyslovil jako první náš
polistopadový politik již začátkem roku 1990 v televizním projevu při obhajobě
své ekonomické reformy, která měla komunistický systém převést na
kapitalistický. A bylo to tehdy od něj velice troufalé. Až
do roku 1990 se totiž slovo "kapitalismus" stále u nás totiž nemohlo
oficiálně vyslovovat, neboť to vzbudilo okamžitě nesmírnou nevoli u zastánců "třetích cest"
v čele s tehdy zbožňovaným Václavem Havlem. Právě 1. ledna 2008 uplynulo 17 let
od Klausova rázného startu naší ekonomické transformace z komunismu na
kapitalismus. A že to neměl vůbec lehké, o tom si můžete přečíst například v mém
článku "Patnáct let od restaurace kapitalismu v ČR"nebo "Kritika Klausova
kapitalismu Valtry Komárky".
"Leden 1991 byl nejkritičtější fází
po listopadu 1989... teď se strašně bojím europeismu.
Věci byly strašlivě opožděné díky slabosti a rozporu koaličních vlád od poloviny devadesátých let. Počáteční euforie, ne úsilí reformátorů, ale počáteční euforie národa, voličů, politiků vyprchala a o každou věc byl děsivý politický střet. To nebylo vědomé ochabnutí. To byla prostě schopnost či neschopnost prosadit některé věci ve velmi demokratickém systému, v situaci, kdy předseda vlády není zrovna paroubkovského ražení, nemá žádné velikánské pravomoci a má ještě vedle sebe Luxe a Kalvody. To, že nevidí současná vláda nebezpečí plynoucí z evropského socialismu, považuji za mimořádně varovné,"
vzpomíná pan prezident
Významné okamžiky po listopadové revoluci bylo možné zaznamenat jak před datem
1. 1. 1991, tak i po něm, ale žádný nebyl tak zásadní, dominantní a systém měnícíjako právě tento.
Dne 1.1.1991 nastala skutečně obrovská a neopakovatelná změna, kdy se z teoretických úvah a snů promítlo vše do konkrétního života lidí. Byly spuštěny změny, které se dotkly života nás všech, kteří jsme o tom
předtím ani nesnili. Na to bychom neměli nikdy zapomínat!
Plastika Černého připomněla a
obnažila předsudky a rozpory mezi evropskými národy v celé jejich nahotě namísto
toho, aby se snažila evropské národy spojit. V době krize a nebezpečí terorizmu
je ale obzvlášť důležité, aby konflikty a různice mezi národy byly zažehnány,
protože právě ony vedly v minulosti k těm nejděsivějším válečným konfliktům.Vystavit v Bruselu ENTROPU je proto od vlády
nejen nevkusné, ale přímo velmi
nebezpečné.
Vážená pani Haslingerová, moc jsem se pobavil
příspěvky pánů Knížáka "Vládní entropie" a
Jemelíka "Absurdistán se představil ENTROPOU".
Pánové kritici si zřejmě nevšimli, anebo nechtěli všimnout, jak mnohovrstevnou
diskusi o Evropě, jako kontinentu, jehož jsme součástí, Entropa Davida Černého
vyvolala. Knížák ani Jemelík si zřejmě nevšimli, že po všech těch pseudobouřkách
novináři na konci tiskové konference v ČT aplaudovali Davidu Černému a jeho
spolupracovníkům i představitelům České republiky. Novináři tleskali podobně
spontánně jako jiní novináři George Bushovi, když ve čtvrtek odcházel ze
své poslední presidentské tiskovky, nebo kapitánovi letadla Boeing plujícího na
řece Hudson. Kdy naposledy některý evropský umělec, nebo představitel evropské
vlády, byli poctěni takto spontánním a upřímným uznáním?..... Vážený pane Vadasi,tím,
že budete snižovat uměleckou práci profesora Milana Knížáka, nezvýšíte práci
Davida Černého. Každý umělec má samozřejmě právo tvořit podle svého nejlepšího
vědomí a svědomí a neměl by být ničím a nikým omezován, avšak pozor, svým
svědomím ano. A tím se právě tito dva umělci liší. Knížáka mnoho zlých článků,
nikdy však jeho umělecká díla ani jeho největší nepřátelé nedoporučovali
uveřejnit v bulvárních plátcích. Nikdy o nich netvrdili, že jsou postaveny na
těch nejnižších urážkách a předsudcích a co víc – na zlu. Ono i šokovat se
musí umět s noblesou a ta prostě panu Černému chybí. Nazvat urážku ironií je jen zastírací
manévr jeho zlého úmyslu.Trefně to vyjádřil ve svém článku"Umění bez hranic znamená umění bez pravidel?" pan
Kadeřábek: "Je to stejné, jako když někteří Němci v tzv. umění třetí říše líčili
Židy jako zloděje a podrasu, např. film Žid Süss - jednalo se snad také o umění?
" Ale já rozhodně k europeistům nepatřím, nestojím o to mít dva prezidenty,
dvě vlajky, dvě ústavy a další nesmysly, které nám EU v Lisabonské smlouvě
vnucuje, a tak si naopak říkám, že je dobře, že pan Vondra zadal dílo
právě Černému, kterému se podařilo vládní modlu EU tak hezky rozhádat ještě
předtím, než jí vůbec začali naši europeisté důležitě předsedat.
Mach je všechno možné jen ne "profesionální
úředník"
Dobrý den,
nechci Vám brát iluze, ale představa, že by
profesionální úředník a politik pan Mach založil pravicovou stranu je
dosti nereálná. Profesionální úředníci totiž vůbec neznají, jak lidská
společnost funguje. Celoživotní profesionální politici a úředníci jsou
naopak pohromou každé demokracie, což je např. u nás vidět na dvojici
Langer - Gross. Již bizarní ověšování lidí tituly Ing., Ph.D. atd. je
česká socialistická specialita, kterou se má dodat vážnost lidem, kteří
ji ve skutečnosti nemají, a přivádí lidi z vyspělých zemí k údivu.
Bohužel i pan Topolánek vytvořil ekonomickou radu podivného složení, kde
figurují především "osvědčené kádry" profesionální komunisté
Dlouhý, Kunert, Rusnok (navíc odborářský boss) atd., takže pravicové
voliče spolehlivě odradí. Chybí už jen Valtr Komárek. Dodnes si
pamatuji, jak se pan soudruh Dlouhý před cca 10 lety stavěl proti nákupu
zemního plynu z Norska. Jejich počínání mi připadá spíše jako budování
socialismu s lidskou tváří.
S pozdravem, Milan Netrh
Dobrý den,
pan doktor Mach je všechno možné jen ne "profesionální úředník".
Politikou žil již za studií a pak neustále. O Machově vážném
vztahu k ní svědčí konec konců nejlépe to, že se vzdal velmi
lukrativního postu poradce prezidenta republiky i ředitele jeho Centra
pro ekonomiku a politiku a vrhnul se do donkichotského boje o záchranu
našeho národa před komunistickým nebezpečím v příštích volbách. Už
jen to mi poskytuje vnitřní záruku jeho upřímného vztahu k politice. A
pokud Vám není osud našeho národa lhostejný, měl byste mu pomoci. Já se
přiznám, že se opětného návratu komunismu dočkat nechci a proto vítám
jeho zápal pro věc a jsem šťastná, že se našel v našem národě někdo jako
on a pustil se s touto mnohahlavou saní do boje.
Pokud jde o NERV, pak máte pravdu a právě proto, že ODS přestala být tou
pravicovou silou jak bývala a pan Mach se na to nemohl dívat, je
založena autentická pravicová strana, která by rozhodně i v ekonomických
bodech postupovala jinak.
Přeji Vám krásný den a děkuji za Váš zájem o to co píšeme v naší revue,
Ivana Haslingerová
Dobrý den,
myslím, že pravicové politice pomáhám, a
to především tím, že se živím vlastní prací a zajišťuji ji též
ostatním. Aby se taková politika naplnila, je nutné mimo jiné zbavit
úředníky a politiky feudálně-komunistických výsad, jako jsou majáky
na autech, ochranky, prebendy, speciální rekreační zařízení atd.
Např. ve Skandinávii jsou politici hrdí na to, že chodí bez
ochranky. Jinak pan Mach jistě není sám, stejný boj vedou tisíce
normálních lidí, živnostníků atd. atd. Rozhodně je dobře, že
Fragmenty vydáváte a jsou nepochybně obohacením informací.
S pozdravem, Milan Netrh
Vážený pane Nehrte,
boj sice vedou všichni živnostníci a další
slušní lidé včetně Vás, ale bohužel nastoupí-li komunisté, tak ho
nevyhrají. Tam musí nastoupit politik, aby jim pomohl klid k práci
zajistit. Víte jak to dopadlo po únoru 1948. A proto zaplať Bůh za
člověka jako je Mach, abyste Vy i my všichni ostatní mohli klidně
pracovat a neskončili někde na galejích v Jáchymově.
Ochranku bohužel u nás musí politici mít. Byla jsem ve Skandinávských
zemích. Tam se nekrade. Nechávají dokonce před supermarkety klíčky v
autech, aby si mohli ostatní případně jejich auta přeparkovat a popojet
kousek dál, ale uznejte, že u nás je to sen a ne realita. Tam je v
lidech jiná morálka. Ačkoliv i Palmeho zabili na ulici.
Můžeme proto politikům vytýkat ledacos, ale to, že potřebují ochranku,
je spíš pro ně nepříjemné a nutné zlo. Ostatní samozřejmě není nutné. To
souhlasím. Proto je zde potřeba slušné lidi dostat do čela a k moci.
Ivana Haslingerová
Mach chce zabránit návratu levice k moci
Dobrý den,
se zájmem sleduji
snahy bývalých aparátčíků ODS o vytvoření nové strany. Dnes tedy došlo ke
zveřejnění prvních větších detailů.
Mám trochu smíšený pocit.
1. Název mě dost zklamal,čekal jsem něco údernějšího.
2. Logo trochu evokuje nějakou stranu zemědělského typu.
3. Již výše zmíněný název je trochu populistický, i když toto slovo velice
nerad používám.
4. Znamená to,že jsme tu 20let od převratu neměli svobodu, Co tedy jsme
měli?
Samozřejmě musíme čekat na další vývoj, mám jenom obavy, aby tato strana
neměla délku života takovou,j ako měla Strana Levý blok, nebo SDL po rozpadu
KSČM na sjezdu v roce 1993. Nebo se čeká na spojení s částí rozpadající se
KDU-ČSL?No uvidíme..
S přátelským
pozdravem Zbyněk Loskot
Vážený pane Loskote,
děkuji za Váš projevený zájem o stranu doktora Macha Strana svobodných občanů. I když máte pravdu s tím
logem berana a zelenou barvou, že to vyvolává asociací spíše zemědělství či
zelených než pravice, je to strana pravicová. Pan doktor Mach je výrazný
konzervativní liberál a nemohl se již dívat na to jak se ODS mění ve stranu
nepolitickou a jak toto její chování hraje ve prospěch návratu komunistů po
volbách k moci. Pokud jde o svobodu, o níž jsme po revoluci snili, tak
bohužel je stále více oklešťována nejrůznějšími příkazy, zákazy a nařízeními
ať již z EU nebo od našich zelených a dalších levicových politiků. A právě
zásahy státu do života občanů se svobodomyslným lidem jalo je dr. Mach
velice nelíbí. Svoboda občanů by měla být vždy nade vše. Proto ten
název svobodní v názvu. Rozhodně se neobávám spojení této strany s levicovou
KDU. To spíše hrozí u ODS, kde pan Topolánek tvrdí, že bez pana Kalouska
nemůže pracovat a že raději položí vládu než by o něj přišel. A pokud jde o
obavu jejího zániku, pak je na nás všech slušných občanech, kteří nechceme
návrat před listopad, abychom panu Machovi v jeho donkichotském boji s
mnohahlavou saní levice pomohli, aby se to nestalo. Vzdal se kvůli tomu
lukrativního místa poradce presidenta republiky i ředitele jeho Centra pro
ekonomiku a politiku a proto věřím, že to, na rozdíl od Grosse, myslí
opravdu upřímně. Kdyby mu šlo jen o kariéru, tak by už dávno seděl jako
bankovní inženýr na statisícovém postu v některé z bank.
Ivana Haslingerová
Jaké mám jako volič
osobně vyhlídky u příštích voleb? Volit Zelené, kteří svou aktivitou
přírodě zřejmě více škodí než pomáhají a nedokáží se ani sjednotit,
přestože jich je parlamentu jen 6? Volit Lidovce s trvale nedořešeným
problémem pana Čunka a převlékáním kabátů od počátku demokracie v ČR
(byli v každé vládě – i když chápu, že jsou stranou „středu“)? Naštěstí
jsem se nedostal tak daleko, abych prohlásil, že k volbám nepůjdu,
poněvadž není koho volit. Musí být přece pro každého nějaká varianta.
Dnes už snad i adolescent ví, že neúčastí ve volbách podporuji spořádané
a přesvědčené šiky soudruhů – no a po volbách se pak divím, proč mají
tolik hlasů a křesel ve sněmovně a najednou hlasitě vykřikuji, že se
měla KSČ dávno zakázat... Chyba je u voličů, ne v zákonech.
Petr Mach vysvětluje panu prezidentovi na semináři Centra pro
ekonomiku a politiku své představy...
Musím velmi pozitivně reagovat na článek Marka Skřipského„Jaká by měla být nová pravicová
strana?“z Fragmentů dne 31.12.2008. Napsal svou úvahu a podnět pro čtenáře podle mého
názoru velmi fundovaně, s nadhledem i myšlenkou, což obojí na politické
scéně chybí, a já mohu jen tleskat. Článek mne zaujal natolik, že jsem
si jej vytisknul a založil k materiálům, které stojí za to archivovat,
ať se v budoucnu přihodí cokoliv. „Mezi řádky“ čtu přání, naději a víru
v možnost zlepšení, vytvoření nového (chybějícího) subjektu. Jasně
pravicovou stranu potřebuje ČR jako nikdy dříve. Pokud pan Petr Mach založí stranu a představí programové cíle nové
strany v podobném duchu jak píše pan Skřipský – a v to pevně doufám
– má ve mne jasného voliče. A jsem přesvědčen, že zdaleka nebudu sám. Pane Skřipský – mnohokrát za článek děkuji, srdečně zdravím a přeji
Vám i panu Petru Machovi mnoho energie a velmi úspěšný rok 2009!
Stejně
jako autor článku"Jasně pravicovou stranu
potřebuje ČR jako nikdy dřív", Jan Adámek, jsem ráda, že díky
odvaze a politickému zaujetí doktora Macha, pana Skřipského a jejich přátel
vzniká nová a skutečně autentická pravicová strana. Je velká škoda, že
původní ODS se tak změnila. Byla to jediná silná pravicová strana, která
vznikla v postkomunistických zemích a mohla se srovnávat s Konzervativní
stranou VB. Bohužel odchodem profesora Klause z jejího čela ztratila
ideologický náboj a velká část jejich skalních příznivců, včetně mně, má
podobné pocity jako popisuje pan Adámek.
"To už dál nejde vydržet! Založím novou, skutečně
pravicovou stranu!" říká Petr Mach na památném semináři CEPu dne 4.
prosince 2008
Já osobně jsem si poslední dobou připadala jako
odsouzenec v cele smrti, který jen čeká, kdy se otevřou dveře a oznámí mu že
jdou vykonat již dlouho známý ortel, proti němuž nemůže už cokoliv dělat.
Stejně jako on jsem znala ortel, že po volbách budeme zase žít v komunismu a
stejně jako on jsem s tím nemohla nic dělat, jen čekat. Proto jsem uvítala s
obrovskou radostí, když Petr Mach, po jedné z dalších a zcela zbytečných
urážek jeho a pana prezidenta ze strany vedení ODS, prohlásil 4. prosince na
posledním semináři Centra pro ekonomiku a politiku (CEP): "To už dál
nejde vydržet! Založím novou, skutečně pravicovou stranu!" Nejhorší
z pocitů, které může člověk zažít, je totiž ztráta naděje při umírání někoho
blízkého. Dokud má jen jiskru naděje, rve se s nemocí, ale ten pocit, kdy už
ví, že nejde nic dělat a jen čeká... A z tohoto pocitu politické agonie
našeho národa nás doktor Mach vysvobodil. A i kdyby nevyhrál hned příští
volby, umožnil nám možnost se rvát s levicí a dal nám naději na její porážku
v dalších volbách. Jinak to měla levice již díky apatii ODS jisté. Takto
vím, že k příštím volbám půjdu zase s nadšením volit svobodu, volit
pravici neboli volit Macha.
Děkuji za články, které nejenom mně v roce 2008
dokazovaly, že v této zemi ne všichni věří na pohádky, ale že jsou zde lidé se
schopností nejenom samostatně myslet, ale také se schopností se o sebe postarat.
Dovoluji si přiložit text, který je jakýmsi shrnutím mého zamyšlení nad
uplynulým rokem. Srdečně zdraví a redakci a čtenářům úspěšný rok 2009 přeje
František Mikeš
V
sídle Zelených v Ostrovní ulici č. 2063/7 na Praze 1 vědí i ti nejméně důvtipní
vrabci na střeše, že Kuchtová a Soukup jsou milenci. Soukup v ovládá Kuchtovou,
Strana zelených Soukupovi dluží mezi 6,5 až 9 mil. Kč za volební kampaň v roce 2006.
Soukup je kamarádem Josefa Jindry, manažera Kateřiny Neumannové, majitele
několika reklamních agentur. Takhle vznikla defenestrace Romana Kumpošta, který
byl do 26. července předsedou Organizačního výboru MS 2009 v lyžování. Ve hře
byly těžké prachy z marketingu. A nejen to. Dana Kuchtová předisponovala 130
miliard korun z fondů EU ze svého ministerstva do agentury CzechInvest, která
spadá pod ministerstvo průmyslu a obchodu. Původně měly tyto peníze připadnout
krajům na rozvoj školství, sportu a vědeckého výzkumu. CzechInvest nyní může na
tyto peníze rozdělovat zakázky agenturám a 3,5% z těchto peněz může připadnout
na tzv. technickou podporu a provize, což je právě chleba různých agentur.To jest 4,55 miliardy korun
(situaci rozkryl mj. článek v MFDnes). To už je co
rozdělovat! Kdyby šly tyto peníze z MŠMT přímo na kraje, tak nemůže být o
nějakých provizích ani řeč.
Že je Kuchtová obětí stejné hry jako Kateřina Neumannová, jejíž manažer Josef
Jindra s ní má dceru a přitom se stará další milenku s dítětem je zřejmé. I Jaromír Soukup volí
podobný model. MS 2009 a školství+věda vytvářejí nápadnou paralelu, v níž
sexuální závislost rozhoduje o velkých státních penězích. Zablokovaných 700
miliónů popravilo odborníka Kumpošta.
Připomíná to starý problém Říše římské. Císařové a senátoři rozdělovali vlivné
posty svým pederastům nebo státní záležitosti ovlivňovali přes své milenky. Pak
se různě vraždili. Vedlo to k totální destrukci nejmocnějšího impéria v 5.
století n.l. Tak si na to můžeme jenom počkat, ale nemusíme u toto jenom mlčet, když o všem víme.
Je mi velice divné, ze je komunismus v ČR vůbec dovolen
Karel Hodek, Chicago, Illinois, USA
Vazena a mila pani Haslingerova, predem mnoho
pozdravu Vam a Vasemu drahemu manzelovi. Vim, ze jste ted velice busy se vsim
tim volebnim marastem a je mi velice divne, ze komunismus je v Ceske
Republice vubec dovolen a ze se i najdou lide, rekl bych "umyte mozky",
ktere je jeste voli. Neco tam u vas zrejme neklape? Nedavno, pri jedne
tiskove koferenci, byvaly poradce pres. Clitona otevrene rekl, ze pro osoby,
ktere jsou ve vysokych pozicich a jsou politckym nebezpecim, viz Hugo Chavez ve
Venezuele, kulka mezi oci by postacila ukoncit neco, cemu se rika "diktatorstvi"
bez jakekoli litosti zbavit se rakoviny!A at je to v kterekoliv
statu. Ja s timto naprosto souhlasim. Proc cekat a potom ztratit tisice osob.
Bohuzel, na pocet obyvatelstva: Cesi jsou mezi prvnimi na evropskem zebricku
obcanu v poctu nekrestanu a taktez na prvnim miste v poctu kartickovych (zblblych
mozku) komunistu! Je to hanba pro zem, ktera byla zalozena nasim prvnim
prezidentem T. G. Masarykem s pomoci USA prez. Wilsona v r. 1918. Divim se,
ze se tam u vas stale trpi komunismus/socialismus. Mezi temito ideami neni
rozdilu. Komuniste to chteji dnes a socialiste zitra, ale cil je ten samy.
Zotroceni! S pranim vseho dobra jsem stale Vas Karel Hodek
Necítím se bezpečně
dopis redakci
Ministr vnitra Langer hovoří o akci „Bezpečný občan v bezpečném státě“.
To jsou ovšem jen slova. Skutečnost je úplně jiná a pan ministr to nechce vědět.
Moji dceru dne 23. 9. 2005 fyzicky napadl soused. Byla 6 týdnu v pracovní
neschopnosti, z toho 14 dnů v nemocnici. Případ vyšetřovala policie. Následně jsme zjistili, že
věc byla odložena. „Ztratila“ se totiž neschopenka. Násilník je prominentní
osoba. Už za totality měl zvláštní výsady. Když například jeho bratr odešel do
ciziny, bez problémů zůstal pracovat na kádrovém oddělení. Jeho známosti z té
doby jsou stále „živé“. On se tím ani netají.
Tehdy jsem se dozvěděla o e-mailové adrese
ovk@mv.cz, kde je možno upozorňovat
na korupci. Protože celá záležitost korupční znaky měla, poslala jsem jim
15.5.2006 zprávu. Současně jsem poslala stížnost ministrovi vnitra. S datem 16.
6. 2006 jsem dostala dopis, že věc přísluší policii v Liberci, kam byla
záležitost ministerstvem předána k vyřízení. Tedy tomu, na koho jsem si
stěžovala!!!
Ve věci jsem psala ministrovi vnitra 4 dopisy, vždy zamítavá reakce. Psala jsem
též na Nejvyšší státní zastupitelství Brno. Odepsali, že nemohou zasahovat a
předávají Krajskému státnímu zastupitelství - se sídlem v Liberci. Po mnoha
mých urgencích na státním zastupitelství v Liberci byl násilník státním
zástupcem konečně obviněn. Dne 7. 6. 2007 proběhl soud. Byla jsem účastná jako
svědek, neboť jsem byla spolu s vnukem přítomna bití mé dcery. U soudu jsem si
připadala spíše jako zločinec. Přítomná státní zástupkyně měla otázky, které
s napadením nesouvisely a spíše stranila násilníkovi.
Má dcera dodnes nedostala žádné vyrozumění. Ale na základě telefonického dotazu
v tomto měsíci ji bylo sděleno, že soud věc postoupil přestupkovému oddělení
magistrátu města Liberce. Advokát, který násilníka u soudu zastupoval, pracuje
pro magistrát. Na magistrátu pracuje také manželka násilníka. Advokát násilníka
na magistrátu řeší i přestupky, takže konečně věc dostane „pod koberec“. A
výsledek ? Dcera dodnes bere prášky, nedostala náhradu za ztrátu na výdělku,
musela si doplácet na léky. Její léčení včetně rehabilitace jsme zaplatili
z daní. Můj vnuk ztratil jistotu, že mu policie pomůže. Máme vedle násilníka
garáž, bojíme se tam chodit, protože násilník nám dál vyhrožuje. Takže, jak může ministr mluvit o bezpečném občanovi v bezpečném státě ? Edita Šimáčková, Volgogradská 116/33, 460 07 Liberec,
tel. 605 368 128 edita.simackova@seznam.cz
Vážená pani Haslingerova, rád bych jen
několik poznámek k Vaší korespondenci s Jiřím Vaňkem. Ten člověk již
před svým odletem do Austrálie, ve Vídní urážel a pomlouval mnohé mé
přátele, kteří museli odejít a nebo byli donuceni opustit svou vlast.
Dělal to podlým způsobem a hlavně proto, že nebyl
schopen v novém prostředí, kde se nešanoval socialistický šlendrián
upadlé pracovní morálky, se uplatnit tak jako jiní,kteří
dokázali ve svobodném světě vystudovat, úspěšně podnikat, uplatnit svojí
dovednost a znalosti, případně poskytovat duchovní službu a útěchu a
realizovat to, co ve své vlasti nemohli a nesměli. Dnes můj názor na
Sváťu Karáska, Ivana Binara, Zdeňka Beniška, Eugena Brikcius a na mnohé
jiné, veřejnosti méně známé, může být od tehdejšího v mnohém odlišný.
Nemusím s nimi, nebo oni se mnou, v mnohém souhlasit, ale určitě se
nebudeme navzájem pomlouvat, šířit nechutné lži a rozcupovávat vše, co
nám nejde pod nos. Je jedno, kde dnes každý z nás stojí. Svobodná
společnost nabízí možnost svobodné volby a tak ti, kteří v diaspoře,
nebo disidenti zde v tehdejším Československu, žili v jakémsi užším
sepětí, dalo by se říci v ghettu, se po pádu komunismu v Evropě vydali
každý svou cestou. Jedno je však jisté, že na rozdíl od Vaňka nehanobíme
a nepomlouváme své oponenty, neurážím je zbaběle z bezpečí ze zámoří,
kdy ubožákům jako je Vaněk nehrozí, že jim dá někdo, tak jak by si to
zasloužil, pořádně po hubě. Ten jeho text v příloze, je únavně dlouhý.
Sice popisuje až naturalisticky věcně určité situace a události, zato
však ignoruje skutečnost, že on sám nebyl nikdy trestně stíhán,
vazebně vězněn, obžalován a nakonec odsouzen k mnohaletým letům vězení.
Všimněte si, že se navíc ani slovem nezmiňuje o Ivanu Martinu Jirousovi
–Magorovi, který v téže době žil velmi často u Němců, staral se o jejich
děti, byl duchovním i ideovým vůdcem undergroundu, byl „členem“
Křižovnické školy, ve které mj. byli lidé jako Jan Steklík, Nepraš,
Brikcius a o které ten všeznal Vaněk dle všeho neměl ani potuchy.
Neunavoval bych sebe ani Vás tolika slovy na vylíčení jednoho
zoufalce a ubožáka, který se nikdy nesmířil se skutečností, že je nikdo,
nebýt toho, že je zřejmé, že v podstatě nevíte, kdo ve skutečnosti Jiří
Vaněk je... A protože to určitě neví většina čtenářů, rozhodla jsem se
text zaslaný panem Bokem uvést v plném znění. A po jeho přečtení jsem
veškeré zprávy od něj zařadila do nevyžádané pošty, takže
s kauzou Vaněk končím. Jsou důležitější a významnější věci ke
psaní. Ivana Haslingerová
Vašich právníků se nebojím. Ne proto, že bych je
podceňovala, ale proto, že pro náš, proti ČT neznámý server, by byl soud s ČT
náramnou reklamou. Pokud jde o téma sporu, mohu k němu říci následovné: Články
pana poslance Langera i Petra Štěpánka uveřejňujeme po celou dobu, co
existujeme, tedy již deset let. Že nyní náhodou jde o Váš spor s nimi, za to
nemohou Fragmenty. Nebudu kvůli tomu, že máte rád pana moderátora Moravce, který
v poslední straně zcela neobjektivně straní politikům ČSSD, přece rušit styky s
významným členem redakční rady a ředitelem naší Literární sekce, jakož i
s politiky, kterých si dlouhá léta vážím. Byla bych také raději, kdyby mi
chodily články veselejší a optimističtější. Bohužel tuto kauzu jsme nezavinili
my, tu zavinil pan Moravec lživými útoky na pana doktora Langera. Myslím si, že
tiskový mluvčí takové instituce, jako je veřejnoprávní televize, by měl reagovat
k věci objektivně a ne žalovat média, když uveřejní protest, který se mu nelíbí.
V minulosti jste takto zcela správně činil, odpovídal bez emocí na některé
články našich autorů o ČT a my Vám je nezkresleně zveřejňovali. Máte možnost
udělat totéž. Rádi otiskneme Vaše reakce. Vzhledem k rušení jiných pořadů ČT,
které se snažily kritizovat soudruha Paroubka, cítím, že jde o skutečnost, že
Vaše kroky jsou motivovány politickým tlakem ze strany ČSSD a že nejde v tomto
případě o Váš osobní spor s námi.
Vážená
a milá paní Haslingerová i paní Klokočníková, dneska by to šlo. . ., kdyby
ODS z malicherných důvodů a vylhaných argumentů nepodporovala komunisty.
Vaše invektivy vůči senátorovi Mejstříkovi jsou trapné. Kdybyste tak pro
demokracii v ČR udělaly alespoň zlomek jeho práce. Snad byste se mu mohly
omluvit. Není Vám to trapné po podivně vyhrané volbě presidenta? Domníváte
se, že ten, kdo měl své důvody nevolit Václava Klause, nemůže být člověkem?
S pozdravem a přáním všeho dobrého, Martin Vadas. Vážený pane Vadasi, je
mi velice líto, že pan Mejstřík se nechal tak unést tím neskonale hrubým a
navíc naprosto zbytečným projevem na pana prezidenta a tím se distancoval od
všech slušných pravicových politiků. A nejen to, to by byla jeho věc, ale on
tímto neuváženým dětinským chováním pohřbil celou skvělou akci 75 000
občanů proti komunistům a tím ublížil celému národu a zradil nás, kteří jsme
pod peticí podepsáni. Musel přece vědět, že tolik sprostých urážek vůči
panu Klausovi nikdo z ODS nesnese a bylo to mírně řečeno nemoudré. Když už
tak patologicky a nesmyslně nenávidí profesora Klause, mohl počkat s
podobným zuřivým výlevem až po schválení této věci Senátem. Zachoval se
nestátnicky a pohřbil kvůli klukovině tak skvělou věc. V Bibli stojí psáno:
"podle ovoce poznáte jich", nikoliv podle chtění a výkřiků,
ale dokonaných skutků. A ovoce stojí za Klausem, ne za Mejstříkem. A přitom
se mohl stát nesmrtelným, kdyby se na chvíli ovládl a přemýšlel. Politik
nesmí jednat neuváženě. Nebudu se Vám zpovídat, co jsem udělala pro naši
zemi, ale vím, že profesor Klaus udělal pro naši zemi nejvíc ze všech
našich politiků. Nejedná zbrkle, zvažuje slova, ale jedná a jde za svými
představami a uvádí je do skutečnosti. Jen díky němu, navzdory Vámi tak
obdivovaným pravdoláskovníků, tu žijeme v kapitalizmu a ne v socializmu
třetích cest. Co to mluvíte o "podivné volbě"? Pokud byla podivná,
tak právě díky pánům Mejstříkům, Bursíkům a Jaujaubabám.
Vážená paní Šimáčková, přečetla jsem si ve Fragmentech z
5.3.08 příběh Vaší dcery a nepochybuji o pravdivosti Vašeho líčení. Myslím,
že mnoho obdobných dění je běžným úkazem naší "demokracie". Jen v jednom s
Vámi nemohu souhlasit - kdyby byl ministrem vnitra Ivan Langer, ministrem
spravedlnosti Jiří Pospíšil a premiérem Mirek Topolánek již počátkem
devadesátých let minulého století, byla by naše policie určitě oněmi
ochránci zákona, naše soudnictví vykonavatelem spravedlnosti a uznán třetí
odboj. Vzhledem k tomu však, že jsme "nebyli jako oni"
(což mimochodem bylo heslo vykřikované StB v davu na Václaváku v listopadu
89. Ty, které jsem osobně znala, na mě z davu vesele mávali, symbolicky
zvoníce svazkem klíčů), jsme tam, kde jsme. Viditelné a hmatatelné následky
komunistické éry pomalu mizí, leč nejhorší jsou v nás samých, jak
nepřekročitelný stín naší dvougenerační převýchovy. Tato diagnóza je
potvrzována periodicky volebními výsledky parlamentních i komunálních voleb
a "bývalkové" se bezproblémově dávno adaptovali i se svými manýry a
metodami do nových podmínek a na dobré "fleky". Přetrvává strach, protože
zničit se dá prakticky každý, když máte dobré známé, když o nich hodně víte
a oni vědí že víte. Konspirační hrátky jsou osvědčenou recepturou.
Milá pani Haslingerová, svým článkem
"KONGRES ODS definitivně schválil
ztrátu české samostatnosti", který jsem si prečetl teď nad ránem,
jste mi udělala převelikou radost. Vy jste velmi statečná a oni flagrantní
vlastizrádci. Nebo přinejmenším lháři a zbabělci.. I když - při dnešní všeobecné
úrovni našeho neodemokratického papalášstva se nedá vyloučit, že jsou to jen
čítankoví pitomci hravě překonávající Vasila Biľaka nebo odporní zaprodanci
slibně konkurující Emanuelu Moravcovi.
Měl jsem dnes takový vztek z bezmoci a ponížení, že jsem dokonce chtěl něco na
to thema "Refomované nesmlouvy o neústavě" a o definitivním přechodu ODS k
bolševickému oportunismu něco sesmolit. Ještě, že jsem se neunáhlil - napsala
jste to nepřekonatelným způsobem Vy! Počkám ještě na reakci
presidentovu. Jestli i on zklame, tak to bude pro mne Černý den na úrovni 21.
srpna 1968. Jenže tehdy ještě pořád zbývala jistota, že
to není na věky... Tak oni s odůvodněním, že
by mohla padnout vláda (a zrovna tahle) zaprodají Vlast. Bídáci! Zarážející také je, jak novodobé novinářstvo nadále intensivně slídí, proč byl
Topolánek v Innsbrucku... A proč jel Paroubek 200 km/h... A jestli měl Čunek
nárok na přídavky na děti... A tak podobně... Jako kdyby zrovna na tom teď
nejvíce sešlo! Ale že včera vlastizrádci z ODS vyklučili poslední hraniční
hvozd, to nikdo z nich ani slůvkem v žádných zprávách nezaznamenal. Jak
sympomatické... Opět - vlastizrádci, či lháři a zbabělci. Nebo jen pitomci či
zaprodanci...
No - po Vašem článku snad už aspoň usnu...
Dovolím si
připojit k osobě pana Švejnara malý dotaz: proč tak
vehementně prosazují antiklausovci tohoto ještě
donedávna
naprosto neznámého amerického bankéře; snad lépe by
udělal pan Paroubek, kdyby se obrátil na
bývalou ministryni zahraničí USA, Madeleine
Albrightovou . Ta byla rovněž českého původu a také
pro-havlovsky (čili antiklausovsky) silně
orientována, přitom nebyla české veřejnosti tak
absolutně neznámá. A našly by se další výhodu v
případě jejího zvolení: prezidentkou ČR by se stala
americká ex-ministryně! Ale možná, že ji pan
Paroubek (pardon Pazourek - už skutečně nevím jak se
doopravdy jmenuje) oslovil a ona mu řekla "no
interested". Taková diplomatka je většinou moudrá
dáma. Ovšem ještě jedna nikoliv podřadná zajímavost:
zvolí-li naši zákonodárci pana Švajnara, muže s
americkým občanstvím, bude to poprvé
v dějinách USA, že bude mít
tato supervelmoc současně dva prezidenty: jednoho v
Bílém domě a druhého na Hradčanech.
Dobrý den, vždycky mám radost když si čtu fragmenty.
Jen je mi velmi líto, že se bohužel nedostanou k očím
těch, kteří nechtějí vidět a slyšet. Sledovala jsem před
chvílí duel Klaus - Švejnar a myslím, že by spoustě
senátorů vaše texty prospěly. Děkuji Vám. Kopecká
Reakce čtenáře na návrh
prezidentského kandidáta Fragmentů Schischeido von Vodnansky
Milý ujo Monsieure Ingeneure a Docteure,
musím ti oznámit, ze kandidát na prezidenta Schischejdo von Vodnansky se mi líbí. Osobně si myslím,
že by jako prezidentský kandidát možná nevadil ani panu Klausovi a že by pan Klaus
šel snad bez obav s tímto protikandidátem i do televizní diskuse.
Jsou tu však zřejmé nevýhody Schischejda - zde uvádím pouze několik, které mne napadly okamžitě: svým původem (pravděpodobně nečeským) neodpovídá Schischeido von Vodnansky národní orientaci našeho současného pana prezidenta, o kterou má naše hlava státu v současném internacionálně se vyvíjejícím světě takové obavy, vzhledem ke své omezené výřečnosti by se Schischeido von Vodnansky nedokázal vyjadřovat k spoustě jemu vzdálených témat, Schischeidova pusinka není tvarovaná
na to, aby s ní vyráběl ironické úsměvy a častoval nimi oponenty, jejichž názory by se lišily od názorů jeho vlastních, je možné,
že je Schischeido na rozdíl od současného pana prezidenta i předsedy vlády orientován pouze na jedinou partnerku, obávám se, ze by Ivanka
Vodňanská těžce nesla Schischeidovu nepřítomnost ve své blízkosti, i když je možné,
že by Schischeido nominoval Ivanku na první dámu a tebe na tiskového mluvčího. Jenomže to by byla tak pronikavá změna k lepšímu,
že by to mohlo na většině z oněch 65% věrných zanechat trvale zdravotní následky... Chca-nechca musím tedy s těžkým srdcem napsat,
že by Schischeido von Vodnansky u uja Jara neuspěl, a ze současný zakonzervovaný stereotyp na našem Hradě si rozvracet
žádným jiným zájemcem nedáme!
Advokáti euroústavy II
Ivana Haslingerová
Odpověď na dopis "Stydím se za ně": Milý pane Bátoro,
když jsem sedala ráno po Kongresu k počítači, tak se přiznám, že jsem si říkala jak to dnes
od všech schytám a měla jsem takřka pocit ani ho raději neotevírat. Dovedete si asi představit jaká vzpruha je nalézt dopis, jako ten Váš. Ne proto, že jste
mne pochválil, ale že cítím, že takto cítí i jiní lidé
kolem. Já už opravdu si připadám jako kůl v plotě mezi těmi spokojenými novináři
a teď po kongresu i mezi politiky. Nevím, zda jste byl na Žofíně, ale tam si tu
národní tragédii ani nikdo snad neuvědomoval. Byla vyhlášena až po večeři a
kdybychom si nepospíšili, tak nám to ušlo. Všichni už byli v poloprázdném sále nepozorní a
ospalí, no načasovali to skvěle. Nevím co se dělo pak, muž se zvedl, myslela
jsem že omdlí a šli jsme ven. Pro mne to ještě ke všemu znamenalo nesmírné
osobní zklamání, protože jsem Jana Zahradila vždy dávala každému za vzor,
jak se za nás v Bruselu bije, a na sjezdu nechal bít na poplach samotného
europoslance Hynka Fajmona. Dokonce i
europoslanec Ivo Strejček, který platil až do té doby za europoslance hrdinného,
si "poplakal", jak je všichni zanechali napospas. Výsledek sjezdu jsem bohužel
očekávala, ale netušila jsem, že právě oni budou jeho advokáty. Podobně jako
jsem neočekávala, že právě předseda ODS bude advokátem daňové antireformy
Miroslava Kalouska.
Mějte se moc hezky a děkuji Vám za podporu. V dobách, co nastanou, ji budu nejen
já, ale všichni, pro které slovo národ ještě něco znamená, potřebovat. Hezký
večer přeji, Ivana Haslingerová
Křesťané všeho vyznání pozor!
Milan Dobrovolný, umělecký malíř
AGIM CEKU (Čeku) podporuje islámské teroristy.
Z kosova a z Albánie nám hrozí nebezpečí. Již ve zprávě staré 3 roky, kterou
obdržel srbský list NEDĚLNÍ TELEGRAF 15. října 2003 se zdůrazňuje, kosovský
záštitný korpus v čele s albánským velitelem Atomem se přímo podílí na
poskytování podpory islámským teroristům, kteří se vyškolují v Albánii. Ve
zprávě z nejmenovaného zdroje stojí že v první polovině srpna 2003 bylo
v Albánii vyškoleno 300 příslušníků geril, mezi nimiž jsou desítky mudžahedýnů,
kteří nepocházejí z Balkánu a tito pak přešli z Albánie do Kosova a byli dokonce
viděni ve společnosti členů takzvaného kosovského ochranného zboru (KZK), jež je
zformován z kosovských Albánců, kteří se původně nacházeli v teroristickém
uskupení (OVKUCK). Identicky s albánskou nacionální armádou (ANA), což je nové
označení pro OVL (UCK). Zmínění příslušníci geril jsou vyškoleni ve třech
lágrech na území Albánie, a to ve městech Bajramcuri, Tropika a Kuks, které
byly zřízeny již v roce 1997. Malá poznámka: OVK je srbsky OSVOBODIČKA VOJSKA ZA
KOSOVO, albánsky to znamená USMTRIS CLIRIMTARE EKOSOVËS.
VAK Jablonné nad Orlicí zneužíval svoje monopolní postavení
Milan Mikolecký
Wolfgangu Habrmanovi v Lubníku už po roce a třinácti dnech
teče voda. Tak dlouho to trvalo, než vyhrál soud na VAKem Jablonné nad Orlicí
a než tento podnik pochopil, že uzavřel vodu zmíněnému občanovi a podnikateli
neoprávněně jen proto, aby si na něm vymohl změnu smlouvy o odběru vody. Byla to
taková šikana, která ohrozila hygienickou situaci rodiny. Byla plná i dalších
pochybení. Jedno z nich udělal i vodoprávní úřad v Lanškrouně. Město Lanškroun
se panu Habermanovi nakonec omluvilo a pracovník pan Langer, který vše zavinil
byl z uvedeného místa propuštěn. Chybu udělala i bývalá starostka obce Lubník
Ing. Jana Škaroupková (KSČM), která odsouhlasila, aby místo obnovení dodávky
vody do domku Habermanových mohl VAK postavit potupně na náves pro touto jednu
rodinu cisternu s užitkovou vodu. Obec se tak místo pomoci občanům podílela na
šikaně uvedené rodiny. Považuji to za velkou chybu. Paní bývalá starostka nyní
zastává funkci místostarostky (za KSČM) a měla by ze své funkce odstoupit,
nezaslouží si důvěru občanů, podílela-li se na jejich šikaně, místo toho, aby je
bránila což měla ve svých povinnostech. Děly se i jiné věci. Třeba ta, že VAK,
a.s. Jablonné n.O., který neoprávněně vodu nejdříve zastavil, poté podle
informací, které jsem získal informoval Hygienu, že p. Habermann nemá ve své
provozovně (je to podnikatel, OSVČ) řádnou hygienickou situaci, jen aby mohl
panu Habermannovi ještě více ublížit a ponížit ho. I samotné puštění vody mělo
svůj zajímavý průběh. Stalo se tak dne 26. července ráno asi o půl sedmé, ale
teprve asi o půl jedenácté dostal p. Habermann poštou doporučený dopis, kde mu
bylo sděleno, že VAK po roce pouští vodu. Kdyby třeba nebyl doma a vodovodní síť
měla otevřené kohoutky, tak byl celý dům pěkně vytopen.... To vše svědčí o tom,
jak VAK Jablonné nad Orlicí vlastně zneužíval svoje monopolní postavení. Dopisy s vyhrůžkou o
uzavření vody dostal i další podnikatel v Lubníku, majitel penzionu van Eck,
pocházející u Holandska. Také on nechtěl podepsat nabídnutou smlouvu, měl k ní
výhrady. Nakonec i jemu voda přece jenom teče a smlouva o odběru byla pro oba
podnikatele v obci nakonec opravena podle jejich přání. Dokud není uzavřena nová
smlouva tak platí ta stará, to je nyní již nad slunce jasné. Důležitý je výsledek, právo zvítězilo, ale
obyčejný člověk by to neustál.
Takhle se chová každý olašský cikán
No jo, takhle se chová každý olašský cikán. Má
ruku v cizí kapse a křičí "Pomoc, zloděj!! " A jak řekl Winston Churchil
"Nikdy neuvěřím žádné chýře, dokud mi ji někdo nepopře."Reakce
redaktora Profitu Dušana Šrámka na článek Karla Kříže "Kalvárie jednoho
Podrazila"
Co chodí dokola, to se nakonec vrátí
Jmenoval se Fleming a byl to chudý skotský rolník.
Jednou, když se snažil vydělat pro rodinu na živobytí, uslyšel volání o pomoc z
nedaleké bažiny. Zahodil nářadí a běžel k močálu.Tam našel vyděšeného kluka po
pás v černém bahně, jak křičí a snaží se dostat ven. Rolník osvobodil mladíka a
zachránil ho tak před pomalou a úděsnou smrtí. Další den se u Skotovy zahrádky
zastavil luxusní vůz. Vystoupil z něho elegantně oblečený šlechtic a představil
se jako otec chlapce, kterého rolník Fleming zachránil."Chci se s vámi
vyrovnat," řekl šlechtic. "Zachránil jste život mému synovi" "Ne, nemohu
přijmout peníze za to, co jsem udělal," odvětil skotský rolník a odmítl
nabídku. V tu chvíli se ve dveřích objevil rolníkův syn. "Tohle je váš syn?"
zeptal šlechtic. "Ano," odvětil rolník hrdě. "Udělám vám nabídku.
Dovolte, abych mu poskytl stejnou úroveň vzdělání, jaké se dostane mému synovi.
Pokud je mladík aspoň trochu po otci, určitě z něho vyroste muž, na kterého
budeme oba pyšní." A tak se stalo. Syn rolníka Fleminga chodil do nejlepších
škol a po čase promoval na Lékařské fakultě St. Mary's Hospital Medical School
vLondýně a posléze dosáhl světového věhlasu jako vynálezce penicilinu Sir
Alexander Fleming. Po letech, syn téhož šlechtice, který byl zachráněn z močálu
dostal zápal plic. Co mu zachránilo život tentokrát? Penicilin.Ten šlechtic se
jmenoval Lord Randolph Churchill. A jeho syn? Sir Winston Churchill.
Vážený pane Krafle,
nikdy jsem se nedotýkal Vaší osobní cti a doufám, že mi toto nařčení před
případným právním řízení zdůvodníte. Vaší profesní cti jsem se dotkl jen proto,
že jsem si dovolil poukázat na hrubou neprofesionalitu Vašeho moderátora Moravce
a Vy jste na toto mé upozornění reagoval ne postoupením stížnosti na kompetentní
místa, což bylo jako tiskovému mluvčímu ČT Vaší povinností, ale nepodloženým
osobním útokem na mne. Cítím se být touto Vaší reakcí osobně uražen a žádám
omluvu. Oficiální vyjádření redakce jste již dostal.
A dovoluji si osobní poznámku. Doposud jsem Vás pokládal za slušného člověka.
Ale člověk, který kryje zbabělého Moravce, který plive naprosto neoprávněnou
špínu na dr. Langra, si toto epitheton nadále nezasluhuje. Vážený pane Krafle,
moc by mne zajímalo, jestli mi své nevhodné jednání vysvětlíte. Jestli ne, moc
by mne to mrzelo, o Vás jsem si doposud myslel jen to nejlepší.
Se srdečný pozdravem Jiří Pancíř, vydavatel Fragmentů.
Martine Krafte, jen idiot může napsat zpotvořeninu, jenž následuje a údajně
vyšla z vaší huby nebo pera, nebo čím to píšete. "Václav Moravec také citoval
Jiřího Paroubka, kterého zdrojoval. Nešlo tedy o lež, ale o dostatečně
ozdrojovaná fakta." Vy jste se pravděpodobně někde přezdrojoval a
proto zdrojujete a přízdrojujete, co není dostatečně
dozbrojováno. Kdo jezdrojem toho, co jste vyzdrojil. P.S.
Logika, že citacemi zdrojovaného (česky řečeno tázaného či
dotazovaného) subjektu si zabezpečujete alibistickou imunitu před zodpovědností
za to, že neověřeně papouškujete nepravdu nebo lež, je hodna upadlého zmetka,
jenž se skrývá za zády idiota a lháře jakým je Paroubek.
Vaše pokrytectví, pane, zmnožuje upadlost doby.
Tvrzením, že když lhář, jemuž je přisouzena autorita a
důstojenství skrzeva funkci, sděluje nepravdu, mění vodu ve víno, jste klesl až
na dno lidské malosti. V době totality by z vás soudruzi měli neskonalou radost. Jen nechápu, jak
vás Václav Havel mohl vystát na hradě. Asi měl mhu před očima a šum v uších.
Zaručeně ozbrojované. Bez úcty a značně nasraný John Bok
Všechny členské státy EU jsou vázány standardy
ochrany lidských práv, které jsou uznávány i v ČR, řekl dne 4. 5. 2006
pro Metro ústavní soudce JUDr František Duchoň. Něco jiného ovšem v praxi koná.
Dne 12. 4. 2006 se totiž podepsal pod usnesení Ústavního soudu, čímž
„pofoukal“dobře připravený proces vyvlastnění
našeho domu ve prospěch veřejně činné osoby, magistrátní úřednice. Že
je to v rozporu s Ústavou a Úmluvou o lidských právech? Co na tom? Soudy
vůbec nezajímalo, že žaloba byla podána na původního majitele a že obvinění
v žalobě uvedených jsme se nemohli dopustit. Měli jsme zřejmě štěstí
v neštěstí, že dřívější majitel nebyl vrah, to bychom asi šli za mříže. Přišli
jsme o celoživotní úspory, rodina s dětmi a já na stará kolena o domov, jistoty
a také důstojnost. Těžko totiž vysvětlujeme, že j¨te se ničeho nedopustili a
přesto je Vám majetek ukraden. Že celý případ dle našeho názoru je provázen
korupcí, lze z dokladů snadno zjistit. Nová „majitelka“ všechny
rozsudky znala ještě dříve, než byly vyneseny. Stanovisko Ústavního soudu nám
písemně sdělila již 5. 4. 2006, ačkoli, jak shora uvedeno, toto usnesení nese
datum 12. 4. 2006. Že by nás ochránil proti takovému hyenismu Magistrát města
Liberce? Ne, vždyť se toho dopouští magistrátní úřednice sociálního odboru a
magistrátní úředníci jsou zřejmě chráněné osoby. Ani se nedivím, že občané
našim soudům nevěří, dobré mravy tam rozhodně hledat nemohou...>>>
Prezident Klaus sice řekl „ne vyvlastňování“,
ale ono se už vyvlastňuje! Moje rodina vlastnila od roku 1984 půl vily se
zahradou a garáží. Chamtivá sousedka si umanula, že chce vilu celou a dala na
mého syna žalobu, že v domě narušil sousedské vztahy tím, když darovací smlouvou
v rámci výměny bytů převedl svoji polovinu na sestru a její rodinu, se kterou
bydlím. Nechutné ataky a arogantní chování sousedky jsme nechali bez povšimnutí,
neboť jsme si mysleli, že vlastnické právo je nedotknutelné. O nemovitost jsme
dále pečovali, ač sousedka se na ničem finančně nepodílela. K soudu jsme šli
klidní, od soudu již méně, neb při prvním stání jsme pochopili, že slušnost se
nevyplatila. Samosoudce konstatoval, že "protistrana to měla lépe připravené"
a vyvlastnil nám nejen půl vily a zahradu, ale dokonce i pozemek pod naší
garáží. Nestačili jsme se divit. Nyní čekáme na konečné rozhodnutí Ústavního
soudu. Snad ten nedopustí porušování Ústavy ČR a zastaví takové praktiky hned u
zrodu...>>>
Oko Boží pro čtenáře Fragmentů
Vážená a milá pani Haslingerová,
děkuji za zasílání Vašich Fragmentů. Vždy je tam velice zajímavé čteni. Tento snímek pořízený Hubbleovým teleskopem nazvala NASA "Okem božím" s dotazem: "Bůh se dívá do teleskopu?". Poslala mi ho moje vnučka Karla pracující v NASA a já ho posílám všem čtenářům Fragmentů.
S přáním všeho dobra Vám a všem Vašim spolupracovníkům, jsem Váš Carl Hodek - a.k.a. Karel IV
Evropa nikdy nebude USA
Carl Hodek, USA
Pokud se týče Euroústavy, nic jiného jsem neočekával než zamítnutí. Dát v celé Evropě něco "dohromady," aby se to podobalo Spojeným Státům Americkým, je absolutní a holý nesmysl! Osoby, které si to tak přejí, by měly projít nejdříve tak 1-2 roky Bohnicemi! Českoslovaneská Republika hned po roce 1989 měla usilovat o to, aby se stala druhým Švýcarskem. Když se Slováci chtěli odpojit, budiž! Čechy s Moravou byly, a stale jsou, i bez nich viditelným srdcem celé Evropy. Každý student zeměpisu ví, že mapa Evropy zřejmě nelze změnit!
Skvělé zprávy za Slovenska
Dobry den pani Haslingerova,
podarilo sa nam zalozit Nadaciu Jana Langosa, prostrednictvom ktorej by sme
chceli - rodina a priatelia J.Langosa - podporovat ludi, jednotlivcov i skupiny,
ktori pokracuju v jeho snazeni o osvetlenie nasej minulosti alebo ktori
vyznamnou mierou prispeju, a aj v minulosti prispeli, k rozvijaniu
demokratickych hodnot a posilneniu obcianskej odvahy.
Radi by sme, aby sa povedomie o tejto nasej aktivite rozsirilo aj v Cechach,
posielam Vam tlacovu spravu, ktoru sme vydali ku dnu, kedy Nadacia Jana Langosa
v spolupraci s Nadaciou Pontis udelila Cenu Jana Langosa a pripajam aj clanok,
ktory potom (4.12.07) vysiel v slovenskom denniku SME. Budem Vam vdacna, ak by
bolo mozne uverejnit kratku spravu o zalozeni nadacie, prip. o udeleni ceny panu
Schwarzenbergovi vo
Fragmentoch.
Dakujem a zostavam s pozdravom
Nina Kurz
Vážená paní Kurz,
vítám tyto obě zprávy jak o založení Vaší nadace, tak
o ocenění pana knížete s radostí. Ráda je zveřejňuji a přeji hodně sil do
další záslužné práce v boji s největším nepřítelem lidstva - komunismem.
Dne
19. ledna 2007 zde máme zase jedno nehezké
výročí. Toho dne v roce 1969 zemřel Jan Palach. Tato
událost je až na pár výjimek oficiálními českými médií už 17 let zcela
ignorována.
Český národ nikdy neoplýval hrdiny a nebo skutečně
charakterními osobnostmi, právě naopak - dle českého
spisovatele žijícího dlouhodobě v cizině Lubomíra Martínka:
"Nesetkal jsem se s
žádným národem, v němž by pod zcela nepatrným tlakem
povstaly zástupy fízlů, donašečů, kolaborantů,
patolízalů, bachařů, kariéristů a jiných opor
společnosti." Jan Palach byl extrémní idealista - bylo mu ostatně
pouhých 21 let. Věřil, že stojí za to dát život za
něco, co my starší už dávno víme, že za to nestojí.
Nestojí za to dát život za zemi, která to nikdy
neocení, za národ, který se neprobudí, za stát,
který za to jednoduše nestojí. Na Jana Palacha si
napřed dvacet let nikdo nevzpomněl, protože "to bylo
zakázané" a potom si už na něj nikdo nevzpomněl,
"protože máme jiné starosti". Jan
Palach měl udělat to stejné, co udělalo v té době dle údajů UNHCR 250
tisíc Čechů a Slováků.
Sednout na skútr ČeZeta 175, nebo do autobusu Škoda
RTO v Brně na autobusovém nádraží a nezastavit se až
v Traiskirchenu.
Jan Palach se narodil 11. srpna 1948 - bylo by mu
teď 58 let. Mohl z něj být úspěšný Američan
středního věku, se slušným životem, rodinou, dětmi a
vnoučaty - kdyby bláhově nevěřil, že Československo
stojí i za oběť nejvyšší. Ano, jistě, jsou ideály a
země, za které stojí i
položit život. Ale za takovouhle?
Z dopisu krajanky ze Švýcarska, která si z důvodů obav o
svoji bezpečnost nepřeje uveřejnit své jméno
Zaujal mě článek, kde si stěžuji muslimové, že jsou diskriminováni. Že jim
byla zakázána stavba minaretu v Zürichu. Jsem překvapena
poměry ve Švýcarsku. Bydlím v panelovém domě, kde bydlí rodina z Bosny se 4 dětmi. Po 8 letech
žití ve Švýcarsku této rodině nic neříká domovní řád, nějaký polední klid,
nedělní klid, že po 22. hodině má být klid a nemá se koupat či prát, neboť
trubky nejsou izolovány a tekoucí voda je slyšet po celém domě. Do 1. hodiny do
noci se v této rodině křičí, děti mlátí do nábytku, házejí míčem, jezdí na
koloběžce, honí se, nahlas běží televize. Běžná je v bytě návštěva o počtu
minimálně 11-20 lidi. Na balkoně se griluje. Po nocích roznášejí odpadky po
koších. A takových případů jsem od známých slyšela více. Domovník, který bydlí
pod touto rodinou, řekl otevřeně, že se bojí je napomenout, aby neměl nůž
v zádech. Raději složil funkci domovníka a přenechal ji Thajce, která po nocích
roznáší neodvezený nábytek, karton a jiné odpadky od kontejnerů po vedlejších
domech a žije podobným rušným životem jako rodina z Bosny. Našim známým poradila
policie, ať se raději přestěhují. Ale kam??? Jistě mnozí viděli na internetu popravu britského občana Kena Bigleyho a
jiných cizinců, kteří byli podříznuti jako zvířata, nebo četli knihy od somálské
spisovatelky Ayaan Hirzi Ali, která se musí ve Śvýcarsku skrývat, jelikož
popisuje kruté zacházení s muslimskými ženami, nebo sledovali v televizi
události 11. září 2001… Kdo je ve Švýcarsku diskriminován??? Tito lide většinou nepracují, dělají
kriminalitu, berou velkou podporu a z té si pak mohou bezstarostně žít.
I Kdežto
Švýcaři platí daně a jiné poplatky, pracují šetří si na důchod a doplácejí na
tyto imigranty.
Nez se ve vas zacne varit krev, prectete si ten nazev
jeste jednou a vsimnete si, jak je to presne vyhraneno. Nenapsal jsem, ze Cesi
(10 milionu lidi, vcetne nemluvnat) jsou dobytek, pisu o ceskych volicich (jen 5
372 449 lidi), ale ani ty nemam na mysli vsechny, jasne jsem napsal CASTceskych volicu. Jak velka cast? Presne 685 328 lidi, neboli 12.81 %
volicu je podle mne dobytek. (dobytek si to nezaslouží, ten by nevolil
takovou svoloc - pozn redakce) To jsou totiz volici, kteri primo nebo
zprostredkovane za poslance dnesniho Parlamentu Ceske republiky za KSCM
volili Josefa Vondrusku. Soudruh Josef
Vondruska veznil v dobach komunisticke diktatury a prime sovetske vojenske
okupace letech v nejtvrdsim komunistickem lagru Minkovice u Liberce krome mnoha
dalsich bojovniku za svobodu a demokracii i Petra Cibulku, Jiriho Gruntorada a
Vladimira Hucina! Byl jejich "vychovatel", vezni mu rikali v letech 1972 az 1990
"bachar Filipes". Vondruska az teprve na posledni chvili v roce 1988 dokoncil
vysokou skolu SNB v Praze a coby titul obdrzel RSDr. (Rozhodnutim Strany
Doktor). Po sametovce se z nej zazracne stal JUDr. kteryzto titul
ma i na webu Poslanecke snemovny. Myslim ze by mel byt postizen za
neopravnene uzivani akademickeho titulu. Snemovna by
mela prijmout rozhodnuti, ktere by zbavilo poslance
soudruha Josefa Vondrusku jeho funkci a poslaneckeho mandatu Z DUVODU MORALNI
NEZPUSOBILOSTI!Ceska republika nebude
pravnim statem, dokud zlociny a zlocinci nebudou potrestani.
Když mi bylo asi šest nebo sedm let, v základní
devítileté škole v Kojetíně u kostela (byly tam dvě školy, proto se to
rozlišovalo) naše třídní učitelka Ludmila Hermanová nás všechny nahnala do
tělocvičny, kde stali pionýři v bílých košilích a salutovali. Nás postavili do
řady podle velikosti, já jsem druhý největší, Láďa Ševčík byl vždy o kousek
vyšší, a rozdali nám jakési odznáčky. Víc nic. Tím jsme se všichni automaticky
stali jiskřičkami v pionýrském oddíle Pavlíka Morozova při ZDŠ Svatopluka Čecha
v Kojetíně. Být jiskřičkou bylo jako být čekatelem na to, aby z vás později
udělali pionýra, něco jako kandidát strany. Doba vymknutá z kloubů šílela...
Pionýrem jsem se už ale potom nestal, proč, nevím. Akorát ten Pavlík Morozov mi
utkvěl v paměti. Tehdy nám jen řekli, že to byl sovětský pionýr. Nic víc. Až
mnohem později jsem se dozvěděl, že Pavlík Morozov udal svého vlastního otce
NKVD, otce zavřeli do gulagu a příbuzní proto Pavlíka Morozova zavraždili a tím
se z Pavlíka stal mučedník a hrdina in memoriam. Asi jako Fučík, toho znáte,
ne? Loni jsem se dostal ke knížce Comrade Pavlik: The Rise and Fall of a Soviet
Boy Hero od Catriona Kelly (mají ji na Amazon.com), která popisuje, jak to asi
všechno tehdy bylo, a že to bylo všechno vylhané. Pavlík byl mentálně
postižené dítě zavražděné ruskými komunisty, aby mohli mít záminku k dalšímu
vraždění kulaků. Velice podobné českému případu vraždy pár komunistů v
Babicích.Před pár dny jsem dostal e-mail od Ludmily Lukavské o Pavlíkovi
Morozovovi. Uveřejňuji ho tady v plném znění i se jménem autorky:...>>>
Moje babicka, z Hedvickovy strany, se jmenovala
Ruzena. Ovsem protoze to bylo na Hane, tak jsme
nepouzivali slova babicka, to je cechismus, ale
rikali jsme ji starenka. Starenka Hedvickova se
narodila v roce 1895 a za svobodna byla
Skopalikova a jeji stryc byl architekt Skopalik,
ktery v Kojetine na namesti postavil Okresni dum, ktery tam stoji dodnes.
Starenka Ruzena v pozdejsim veku velice spatne
videla, ale ji to ani tak moc nevadilo, protoze
nikam nechodila a kam chodila, to znala po
pameti. Po pameti chodila i do konzumu na rohu
Polni a Olomoucke ulice a kdyz jsme byli mali,
tak jsme tam chodili s ni. Ze stareckova domu
dole u Jordanu, presla se dlazdena ulice na
druhou stranu ke Stastnikove zahrade, tehdy auta
nastesti skoro zadne nejezdily a po prave strane
podel zdi do mirneho kopce Olomouckou ulici do
konzumu. Pamatuji jak jsem starenku casto
doprovazel spolu se svou sestrenici Vlastou,
nejstarsi dcerou stryce Vojty, tudiz starenku
jsme meli stejnou, byla o rok starsi a
poslouchali jsme cestou starencino vypraveni -
mistni povesti a legendy. Zajimave bylo, ze od
prarodicu se clovek vzdy dovedel uplne jine veci nez od rodicu.
Odešel velikán antikomunistického exilu
Karel Hodek, Illinois v USA
Dne
30. srpna 2006 v 17:30 hodin v Barrinton, Illinois v USA dotlouklo srdce
profesoru Liboru Bromovi. Pozůstala jeho manželka Gloria Brom-ova & syn Rafael.
Prof. Libor Brom vyučoval dlouhá léta na Denverské Universitě v Kolaradu
východoevropské dějiny a taktéž češtinu a ruštinu. Mezi jeho studenty byla i
nynější ministryně zahraničí USA Condi Rice-ova. Profesor Libor Brom byl jedním
z velikánů antikomunistického exilu v zahraničí, obzvláště v USA. Napsal mnoho
politických článků a výborných analýz o bývalém prezidentu a "komunistickémpudlíku" Václavovi Havlovi. Naši občané ho budou nejvíce znát z jeho
výborných článků do týdeníku českých krajanů v USA Nedělního hlasatele. Je velmi
smutné, že právě takoví lidé odcházejí.
Názory čtenářů zde uvedené neodpovídají vždy názorům redakce. Redakce také neručí za jejich věcnou správnost. Nepodepsané dopisy nezveřejňujeme.
Dopisy a reakce na články a na jevy v naší společnosti od našich krajanů
do roku 2008
KLIKNĚTE
Ohlasy na články a na jevy v naší společnosti od našich spoluobčanů
do roku 2008
KLIKNĚTE
Poslání kulturně-hospodářské revue
Fragmenty
Kulturně-hospodářská revue Fragmenty, kterou vydává
již dvanáctým rokem
Kulturní komise ČR vychází na luxusním křídovém
papíře gramáže 135 a je určena pro pečlivě vybranou
cílovou skupinu vedoucích osobností našeho průmyslu
a politiky – presidenta
republiky a jeho nejbližší spolupracovníky,
senátory, poslance, ministry, finančníky, V.I.P.
podnikatele a představitele jejich profesních
organizací a vybrané ambasády. Tento výběr dává
jedinečnou možnost presentace před vládní i
podnikatelskou elitou a zviditelnění se před
čtenáři, na jejichž rozhodnutí nejvíce záleží.
Zveřejnění příspěvku v revue Fragmenty přináší tudíž
možnost bez problémů oslovit právě tuto cílovou
skupinu osobností s rozhodujícími pravomocemi.
Listopadové
číslo revue Fragmenty lze nalézt v pdf-formě kliknutím na
titulní stranu – obrázek nahoře. (Pozor! I když je v
internetové nekvalitě, má velikost přes 2 MB)
Aby se články dostávaly do povědomí široké
veřejnosti bez zpoždění, které nastává u takových
periodik, jakým je tištěná verze revue Fragmenty,
založila Kulturní komise ČR internetovou
podobu revue
www.fragmenty.cz, která je denně aktualizována a rozesílána
formou avíza e-mailem do počítačů kromě výše
uvedených
politiků a podnikatelů i
několika stům vlivných mediálních pracovníků –
šéfredaktorů a vybraných redaktorů všech důležitých
médií včetně televize, rozhlasu a ČTK – jakož i
známých osobností z umění a kultury u nás i v
zahraničí.
E-zin Fragmenty nekopíruje tištěnou podobu revue
Fragmenty, ale velký důraz klade na rychlé sdělení
příslušné informace výše uvedeným osobnostem a
médiím. Zprostředkujeme tak aktuální informace, na
které v denících nezbývá prostor či se z jakéhokoliv
důvodu nezveřejní. Navíc je zde dostatek prostoru,
takže články nemusí být z důvodu nedostatku místa
kráceny.