Skandál v Radiožurnálu - rozhovor Kroce s Klausem vedený po vzoru Urválkových výslechů Doporučený

Václav Klaus v Radiožurnálu Václav Klaus v Radiožurnálu převzato ze stránek Radiožurnálu
O tom, že se mladší generace chová často neuctivě ke starším lidem bylo již napsáno mnohé. Rovněž tak jsme zvyklí, že se někteří moderátoři chovají k hostům spíše jako prokurátoři. Leč vždy si dosud zachovávali alespoň jistý tón a pustli je k odpovědi. Při poslechu rozhovoru redaktora Vladimíra Kroce s profesorem Václavem Klausem v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu mi ale jeho chování doslova vyrazilo dech. Pominu samotný námět rozhovoru - vytažení 30 let starého dopisu (sic!) jako by nebylo dost zajímavých současných témat, na něž by diváky zajímaly odpovědi bývalého prezidenta naší země. Pominu že dopis byl interpretovaný tak, že i ekonomickým laikům bylo jasné, že mu pan redaktor nerozumí (nebylo to po revoluci, nešlo o dolary, ale o převoditelné rubly, které navíc nikam neodešly, byla zneužita existence clearingového mechanismu, byl zaměněn úvěrový rámec, který dojednala poslední komunistická vláda, s klasickým finančním úvěrem a nikam neodcházely finanční prostředky, nota bene v dolarech) a že bylo nad slunce jasné, že námět byl součástí dlouhodobé dezinformační kampaně proti profesoru Klausovi vedené médii z Bakalova nakladatelství Economia. Kde by si jinak současný redaktor vzpomněl na nějaký bezvýznamný dopis před třiceti lety. 
Mne zaujal útočný až neurvalý přímo Urválkovský tón totálně nepřipraveného moderátora, který se vůbec nezajímal o skutečnou podstatu věci, ale pouze dokola agresivně opakoval lži dezinformátorů z Hospodářských novin a naprosto bezprecedentně a neslušné nepřipustil prezidenta Klause prakticky ke slovu. Bylo jasné, že ho jeho vysvětlení vůbec nezajímá, že on ví všechno lépe již dopředu. Bylo zřejmě, že smyslem rozhovoru, nebo spíše jeho monologu, je natlouci do hlav posluchačů lži šířené nakladatelstvím Economia. Pan redaktor si při položení otázky rovnou odpovídal a bylo jasné, že předem věděl jak musí rozhovor, který vlastně rozhovorem vůbec nebyl, skončit. Že když nemá pan Bakala proti prezidentu Klausovi nic jiného než 30 let starý bezvýznamný dopis, musí ho využít na maximum v Bakalově kauze  "Miliardy pro Sovětský svaz". 
 
Již 25. 5. 2021 spustila totiž Bakalova Economia v Hospodářských novinách článkem „Klaus po revoluci tajně poslal 1,3 miliardy dolarů Sovětům“ lživou a dehonestační kampaň proti prezidentu Klausovi a především k pošpinění jeho ekonomické transformace v roce 1991, bez níž bychom nikdy nepoznali život v kapitalistické společnosti a vrátili se na budování třetí cesty k socialismu, neboli do otroctví. 
 
Co je ale nejvíc varovné, že když si šíření tak nehorázných pomluv a lží vyfabulovaných Bakalovými zaměstnanci v Hospodářských novinách a Aktuálně.cz může dovolit redaktor v Radiožurnálu, svědčí to o zapojení Českého rozhlasu do této lživé Bakalovy kampaně, čímž došlo k porušení poslání a k velice nebezpečnému zneužití této veřejnoprávní instituce a k jejímu nebezpečnému zneužití.

Že se v kampani proti Václavu Klausovi jedná o lži a manipulaci, potvrdili ve své veřejně publikované odpovědi na  otevřený dopis Klausova  tiskového mluvčího Petra Macinky šéfredaktoři Hospodářských novina a serveru Aktuálně.cz Jaroslav Mašek a Josef Pazderka, kteří připustili, že došlo k jisté „mediální zkratce“, což je jejich lépe znějící název pro lež.

Číst 1498 krát
Ohodnotit tuto položku
(1 Hlasovat)
Zveřejněno v UMĚNÍ

  Fragmenty jsou zobrazeny na twitteru i facebooku

Twitter Fragmenty        Facebook Fragmenty       Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

Blog iDNES Haslingerová Facebook Haslingerová  LinkedIn Haslingerová  

Odebírejte Fragmenty

 

Style Setting

Fonts

Layouts

Direction

Template Widths

px  %

px  %