Kulturně-hospodářská revue Fragmenty, ročník XII, červenec 2008                  Revue Fragmenty je denně aktualizovaná, tisková podoba je její podmnožinou.

 

 

NOVINKY

CENÍK inzerce

ANOTACE

HLAVNÍ STRANA

Perspektivy ekonomikyZdravotní politikaNF Klausových

 

 

Dubnové číslo revue klikněte na obrázek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Usnesení

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilustrace

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Knížák vyzbrojuje teroristy

Ivana Haslingerová

V pražské galerii Mánes harašily zbraně. Po zuby byli ozbrojeni i hlemýždi, psi, raci, ptáci a krokodýlové...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ano. Generální ředitel Národní galerie Milan Knížák ukázal svou pravou tvář. Navrhuje zbraně pro arabské teroristy. A že jde opravdu o převrat ve vyzbrojování armád, o tom svědčí zájem nejen po zuby ozbrojených arabských teroristů, ale i petrodolary šelestících šejků, kterými se to na výstavě jen hemžilo. Se zřetelem na charakter muslimského vyznání nebyla mezi ozbrojenci ryba.

 

 

 

 

Snímek zachycuje profesora Knížáka při příchodu na vernisáž, jejímž mottem bylo

"S uměním jděte do..., začněte zbrojit".

 

 

 

"Řezal jsem zbraně a připevňoval je na zvířata, aby jim nevadily v pohybu a mohla s nimi dobře mířit. Pak jsem je i zvířata natřel na černo, aby byly v noci neviditelní," vysvětluje Milan Knížák svým arabským přátelům.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O tom, že je ozbrojená zvěř opravdu nebezpečným bojovníkem, přišel přítomné přesvědčit Bin Aladin, kterého podle Knížákova sdělení v noci napadla ve stanu omylem jedna z tisíce kachniček, které chtěl použít při výsadku v Izraeli. "A to je ještě Knížák tak drzý, že nechává na nevinných zvířátkách svoji bustu,"  zlobil se Bin Aladin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Záhadou výstavy byla rovněž manželka Milana Knížáka Marie, která se pohybovala neustále v doprovodu záhadného muže vystupujícího pod pseudonymem JF, o němž se v kuloárech šuškalo, že je kmotrem nově vzniklé íránské mafie. Milan Knížák to ani nepotvrdil, ani nevyvrátil, přesně v intencích názvu výstavy NO COMMENT.

 

Gangsterský pohled a postoj záhadného JF nikoho nenechával na pochybách, že je naše podezření, že se jedná o samotnou špičku mafie, správné.

 

 

 

 

 

 

Ostatně kmotry se to na výstavě jen hemžilo. Dokonce i profesor Knížák prohlásil, že je kmotrem, a to dokonce sám sobě, neboť nesehnal žádného kompetentního kunsthistorika, který by by dokázal tuto výstavu okomentovat lépe, než on sám. 

 

 

 

 

Že to myslí Milan Knížák s  přestupem na islám opravdu upřímně, o tom svědčí to, že hned u vstupu na výstavu pověsil mnoho znetvořených Kristů na kříži. Dokonce do jednoho z nich  nožem vyryl díru za níž koukal rudý rám místo vnitřností. "To je to správné," říká o tomto obrazu mistr.

 

 

Detail uvnitř "R" (obraz vlevo dole) byl opravdu krásný (vpravo dole). Profesor Knížák má neskutečný smysl pro skloubení barev. V tom je jeden z jeho úspěchů.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Takto si představuji Betlém a zrození Krista" říká pan profesor spokojenému vůdci teroristů o obrazu vpravo

 

A jako projev nejvyšší úcty  namaloval Knížák darem šejkovi Abul Nabulovi podobiznu slovanského Hitlera.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na dění na výstavě shlížela zděšeně Knížákova mírumilovná čivava Prdlavka

 

 

Svou vitální postavou činí Knížák kontrapunkt ke znázornění představ svých (i uměleckých) nepřátel...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Z přemíry kvítí je mi na blití a z těch lidí, co slepě vidí, dostávám žloutenku, tyfus a lupenku a hlavně se stydím,"  vysvětluje pan profesor svým hostům, kteří se netajili chválou a prohlásili, že budou po celý měsíc prosinec, kdy výstava trvá, hlídat všechny exponáty a hlavně unikátní zbraně jako oko v hlavě.

 

 

 

Myslím, že k tomu všemu již není co dodat, a proto končím slovy NO COMMENT